Valverdi du Fresnu se prepara pa gritar “Viva San Blas!”

Us cabaleirus regresan as callis de a localidadi para festejar durante cincu días u patrón de San Blas. Valverdi vovera a vivir a tradición de desfilis de as antorchas y us sogus tradicionail a cabalu

Caballistas en San Blas 2012. IMAGEN DE PINCHA JLF
Caballistas en San Blas 2012. IMAGEN DE PINCHA JLF

A Asociación de cabalus A Revolera ha preparau u programa condensau de actividais que comenzan u vernis día un y acaba u martis día cincu, con San Blas de u Taberneirus. U presidenti de a veterana asociación A Revolera dede u pasua mes de Juliu, D. José Ignacio Donoso, cuñuziu por tos como Fabio pequenu, nos conta u curiosu origen de esti ultimu día da festa, Us Taberneirus, quen tam ben cuidan a us caballista durati toa a festa,

Nún pudendu disfrutar de elas por estar atareaus. Así fai unus anus se fizu un día pa elis y pa tos que queran acompañarlis a cabalu por as callis y depedir así as festas

José Ignacio Donoso se enfrenta a este su primer San Blas “nerviosu peru sabendu que conta con u apouyu de tos us socius, que se implican en a organización de us sogus, de us taberneirus y de tos us veciñus de Valverdi du Fresnu que vivin de forma intensa a celebración de cincu días de festa.

Programa

U vernis, día 1 as 18:30 horas nus damus cita en a ermita de u Espíritu Santo us cabalistas de a localida y de numerosus puntus da comarca. U anu pasau cerca de un centenar de cabalus iniciarun desde u puntu u recorriu de as antorchas.

Un cabaleirus en procesión y portandu as antorchas subin as callis valverdeiras hasta a antigua piscina y desde tos us puntus du lugal se pui contemplar a estampa.

A partir de as 21:30h, en a plaza de a Constitución habrá ducis y queimada pa combatir us rigoris du friu de febreiru.

“A diferencia de us anus anteriores, esti añu al quel a festa en fin de semana y para que a genti que veña de fora, nus obliga a condensar as actividades”, apunta Donoso.

U sábado día 2, a partir de as 10:00 se celebran us sogus tadicionais a cabalu, entre otrus us que nun faltarán as carreiras de cintas y pañuelus.-

A partir de as 15:00 de u sábado comenza San Blas Infantil. A arteria principal de a localidai ( Avd. Santos Robledo) queda corta pa u usu y disfruti exclusivu dus crius y de tos aquelis que nun sepan montar a cabalu,” Montan crius de dois anus, sempris acompañaus de un adultu, claru está”, decara Donoso, “ A miña filla Iria, por ejemplu,ya sabi montar con seti anus y sua hermana Dafne, con tres anus vivió u sei primer San Blas, u pasu anu”, declara. “ En Valverdi e pasión u que se sinti por us cabalus.”

Fabio pequenu rocorda cuando de criu él montaba conus burrus y mus de sei abuelo Fabio y Piñones. “Cuandu tiñan 18 anus, con u carne recen sacau, ibamus a Portugal a comprar burrus que montaban en San Blas y logu se us vendiamus a us viciñus pa labrar, Entoncis solu u que tiña perras montaba a cabalu, u restu disfrutabamus de San Blas montandu en burrus y mus, recorda.

A noiti du sabadu la A Revolera celebra a cea de confraternización en a Palmera, una cea “aberta a to mundo en la que cada un paga u sei cubertu y donde a festa está asegurá, declara u presidenti de us cabaleirus valverdeñus.

U domingu día 3, comu manda a tradición, us cabaleirus aguardan as portas de a Iglesia pa a seida de u patrón pa acompañarlu en a procesión.

Tras us actus religuosus, a asociación de Amas de Casa, invitan a tos en a plaza a perrunillas y aguardiente.

Y de nuvu, a parti de as tres de a tardi y hasta ven entra a niiti us cabalistas rocorrin as callis de a localidai visitandu us baris que a gritu de “¡ Viva San Blas¡” invitan a us cabaleirus a refrescar el gaznati bebendu de una bota de bo viñu.

U lunis , us cabaleirus vovin as callis y u martís día 5 valverdi dispidi a u sei patrón, con a celebración de San Blas Taberneirus.